Google+ Followers

lørdag 9. februar 2013

Morsdagskake




Dette er absolutt husets favoritt, himmelsk sjokoladekrem, og et lag vaniljekrem. Som tilbehør anbefales rørte bringebær <3


Bunn;

500 gr sukker
4 egg
4 dl melk
450 gr hvetemel
4 ts vaniljesukker
4 ts bakepulver
5 ss kakao  ( Kan erstattes med  kokesjokolade )
300 gr smeltet smør

Visp egg og sukker til eggedosis, ha i melken, så alt det tørre, smøret til slutt.

Stekes på nederste rille, 200 grader i ca 30 min.

Krem;

2 egg
1 dl fløte
135 gr sukker
..kokes opp, ta kjelen av plata og rør inn..
125 gr smør
1 ts vaniljesukker
en halv plate kokesjokolade.

Sett gryta med kremen kaldt, gjerne natten over. Visp den opp når du skal fylle kaken, kremen blir da lys og fin. ( ikke visp for lenge, da skiller den seg..)

Jeg deler kaka i 3 eller 4, alt etter hvor høy den blir. ha et lag med vaniljekrem i ett av de midterste lagene. Smør så kremen rundt hele kaka, og pynt med enten reven sjokolade, eller lag roser som jeg har gjort her. ( Skal du lage rosene må du gange oppskriften på kremen med 3 for å få nok ) Jeg har brukt sprøytetupp 2D.











1 kommentar:

  1. Hei!

    Jeg jobber for nettstedet Alleoppskrifter.no der brukerne kan søke gjennom titusener av oppskrifter fra norske mat nettsteder og blogger.


    Jeg la merke til at du har et stort antall smakfulle oppskrifter i bloggen din og jeg vil gjerne foreslå deg til å ta en titt på Matbloggtoppen her: http://www.alleoppskrifter.no/matbloggtoppen

    Hvis du ønsker å legge din blogg til listen og få resept indeksert på Alleoppskrifter.no, er alt du trenger å gjøre å følge instruksjonene her: http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen

    Vårt konsept er allerede live i de andre Skandinaviske landene, samt i Sør- og Sentral-Europa, og vi leverer tusenvis av besøkende til mat bloggerne daglig.

    Forhåpentligvis vil din egen blogg også være opp i toppen!


    Varme hilsen,

    Elin
    Alleoppskrifter
    http://www.alleoppskrifter.no/

    SvarSlett